29 december

Glömde att uppdatera igår. Men jag fick med kakor hem från farmor på julafton, som jag fotade igår. Tänkte lägga in dom på datorn någon dag snart när jag får tid och lust.

18 december

Jag var tyärr sjuk i slutet av den sista PA-veckan så då blev det inte så mycket gjort... Men jag hann baka en kaka som jag fotade idag. Jag kanske fotar den igen då det var lite mörkt när jag gjorde det. Men lyckades ändå få till en bild som jag tycker blev bra! (Inte den nedan...) Provade fota på lite olika ställen med olika tallrikar och tillbehöv osv, och vissa funkade bättre än andra!

Har även suttit och redigerat lite i mina recept och lagt till nya. Är dock inte helt klar än, det är två recept som ska skrivas ner. Har även frågat runt lite efter betyg från folk som jag har tänkt ha med i boken. Har också letat runt och funderat på om jag ska ha någon symbol som betyg eller en siffra... T.ex. att ha kanelbullar eller någon annan kaka istället för en siffra. Blir ju faktiskt lite sötare..!


12 december

Igår så fotade jag mina biskvier men glömde bort att uppdatera bloggen. Var även på handledarmöte. Och nu ikväll har jag bakat en till kaka som jag tänkte fota när jag hinner. Har lite fullt upp tills på söndag.


10 december

Har precis suttit och bläddrat igenom en kakbok! Hittade nya förslag till vad jag jag kan baka, mycket gott. Kollade även på bilderna och fick inspiration till bilderna som ska vara i boken. Imorgon tänkte jag fota och baka!


8 december

Har precis bakat massvis i ett par timmar med mormor! Biskvier och nötgömmor. Men då det är rätt mörkt nu så tänkte jag att det blir lättare att fota dom imorgon!
 

6 december

Kunde inte baka igår då det hände en grej men ska ta igen det i helgen. Bakade i alla fall chokladbollar idag och fotade dom!
 
Och jag är inte i skolan för att jag har inget att göra där. Bakar gör jag ju hemma, och fota också och min Mac är lite snabbare än dom på skolan... Så ser ingen direkt anledning till att åka dit. Får mer gjort hemma än vad jag kommer få där. Och räkna ihop vad allt kostar är nog lite försent nu då jag redan har bakat massa utan att räkna ihop priset... Och det är inget jag känner att jag vill ha i min bok.


4 december

Var precis ute i snön och fotade mina kolakakor som jag har bakat. När jag la in dom på datorn såg jag att vissa bilder blev lite oskarpa (t.ex. den ovan, men ska inte använda den) men jag blir ändå nöjd med den bilden som jag sitter och redigerar nu.
 
Ikväll hade jag tänka baka ännu mer, men då är det för mörkt för att fota, så det får jag fixa imorgon!
 

2 december

Nu är kakorna uttagna ut ugnen och är snart redo att skäras upp. Har tänkt ha med lite julkakor i boken också, så nu är dom första bakta. Kolakakor med pepparkakssmak. Eller ja, får se om dom är goda, annars platsar dom ju inte i boken. 
 
Hade tänkt skriva en tidsplanering idag också om jag hinner.


RSS 2.0