11 februari

 
Nu har jag börjar på min rapportskrvning men det där dokumentet är ju helt kokobello... Aja, det löser väl jag. Men jag har inte skrivit hela för det verkar som att vissa punkter ska skrivas efter arbett är klart..? Och mitt är ju inte tryckt än så får börja skriva på dom.
 
Men jag kommer aldrig få ihop en halv A4 på inledningen? Jag skrev typ tre rader och tyckte att det räckte. Såatteah...

10 februari

 
Nu har jag bakat och fotat som en galning. Cupcakesen blev inte helt som jag tänkt mig men dom duger..! Hann även fota dom innan det blev för mörkt. Tackar snön för det. Så nu har jag lagt till ännu ett recept i min bok, och jag har en framsida
 
Titta så fina!
 

7 februari

Lite länkar till recept:
  • http://iadorefood.com/recipes/chocolate-cupcakes-with-pink-vanilla-icing/
  • http://clarissaskitchen.wordpress.com/2011/10/30/pink-october/
  • http://www.tasteofhome.com/recipes/Pink-Velvet-Cupcakes
  • http://www.flickr.com/photos/hellaoakland/1057711419/

4 februari

Ikväll satt jag i 30-45 och började med att lägga in bilder och texter i inDesign, i boken med andra ord. Jag la bara in de som de va, finjustera får jag göra sen när jag har lagt in alla bilder och alla texter.

Alla bilder är klara utom 1, bilden till framsidan. Men den ska jag försöka göra i veckan eller i helgen.


3 februari

 
Nu har jag stuttit en stund med pappa och gått igenom inDesign, han har visat mig lite smågrejer. Men att bygga ihop boken börjar jag inte med idag utan det tar vi imorgon.
 
Istället så har jag suttit och ändrat dpi på alla bilder, till 300! Och nu tänkte jag redigera lite "kapitelbilder" som jag kallar det... Vet inte om du hajjar, men men. En bild som presenterar vad som kommer komma i kapitlet, till exempel "Mjuka kakor" och så vidare... Det blir 4 eller 5 sånna tror jag.
 

2 februari

 
Nu har jag skrivt in resten av alla recept i mitt worddokument, så nu saknas inget. Jag har även fyllt på min "tack-lista", så jag har nog inte glömt någon. Förhoppningsvis.
 
Jag har även suttit och redigerat bilder på tårtan som jag och Emil bakade. Det blev två bilder som jag kände att jag kunde använda, får se sen vilken av dom jag använder. Vilken som passar bäst till boken osv... Och boken och layouten ska jag och pappa börja med i morgon.
 
Jag har även kommit fram till hur jag vill att min framsida ska se ut. Den ska vara färgglad och så ska det vara en bild på en massa rosa cupcakes, har hittat ett recept som jag vill använda, så nu är det bara bakningen och fotograferingen kvar av dom.

Boken ska heta "Fannys Favoriter", har haft några olika namnförslag men har kommit fram till att detta är det bästa. Det som mamma kom på såklart..!

RSS 2.0