20 mars

Nu är min bok här! Jag är jättenöjd med resultatet. Fick hem den nyss så kommer inte att kunna lämna in rapporten imorgon. Men ni får boken i alla fall!
 

14 mars

Idag har jag gjort lite småändringar i recepten så att det blir en bättre röd tråd genom boken. Pappa har även tryckt upp ett exempel (som papper, ingen bok) så jag har fått se hur boken ser ut på papper. Och jag är nöjd, vi ska bara kolla lite extra på några bilder som färgerna inte riktigt stämde.
 
Min bok kommer vara klar för inlämning nästa vecka.

13 mars

Innan idag så bakade jag en ny tuppakaka i sista minuten då jag inte blev nöjd med den andra bilden. Så nu kunde jag fota i bättre ljus och jag blev nöjd med resultatet. Det kändes som den gamla bilden drog nere hela boken.
 
En av dom nya bilderna (ska inte ha just denna i boken):
 

8 mars

Idag har jag:
- Satt ut rutor på mina kapitelbilder + text i rutorna
- Lagt till en sida i början av boken
- Läst igenom recepten för stavfel osv.
- Fixat så att alla texter ligger på samma ställe på sidorna
- Kommit på hur jag ska göra med det för långa receptet
- Redigerat en ny bild
 
Så snart börjar boken bli klar!

7 mars

Idag satt jag i flera timmar på pappas jobb (praktiken) med mitt projektarbete.

Det är mycket smågrejer som ska fixas. Idag så fixade jag typsnitt, sidnumrering, innehållsförteckning, skrev en text om mig, fixat så att det inte är några - i ord, la in bild på fram och baksida. Har även fixat lite med bilderna. Och jag har säkert gjort mer, har bara glömt bort vad…

Men jag har kvar:
- text på kapitelbilderna
- fixa lite rutor så att texten syns bättre
- spalta upp ett recept
- kolla igenom efter stavfel
- trycket


RSS 2.0