31 januari

 
Nu har jag hämtat alla bilder från mailen, som jag fotade hemma hos Emil på tårtan. Det var lite svårt och fota för att det var mörkt men vi hittade en bra lampa som gick att använda. Jag har inte valt ut än vilket bild jag ska ha, men det får jag göra när jag har tid (vilket jag inte har nu) och så ska jag skriva ner receptet.
 
Tror även att jag ska baka cupcakes och fota som jag ska ha som framsida, och jag vill ha en färgglad framsida, men en bild som täcker hela sidan. Sen i boken vill jag ha recepter på ena sidan och sen bilden på den andra, som ett uppslag. Men vissa recpept är rätt långa så vet inte om dom får plats på en sida, om det är så för jag lösa det på något annar sätt.
 

29 januari

 
I lördags var jag hemma hos Emil och bakade en tårta/or till hans födelsedag. Vi lyckades bra med den första men den andra blev kass... Men jag har ett recept till till boken i alla fall.
 

14 januari

Nu har jag suttit i tre kvart och redigerat bilder till boken. Har redigerat några nya men även gjort om några nya bilder. Har en bild som är nästan omöjlig att redigera, får se hur jag löser det.
 
Har även funderat på hur framsidan ska se ut... Funderar på att ha antingen ett kollage med några bilder och namnet eller bara en bild. Kanske på mig själv...

10 januari

Igår bakade jag och det blev kaos. Kakan blev inte bra första gången jag gjorde den. Men sen hjälpte mamma mig och då gick det bättre. Jag tänkte ta med den tillskolan idag och fota i studion men jag hann inte leta upp grejer så jag kunde duka upp den fint. Så får se om jag hinner fota kakan eller om jag inte har den i boken alls. Är ändå uppe i runt 10 recept tror jag.

 

RSS 2.0