30 september

Igår var det släktkalas och kaka nummer 2 till min bok har blivit fotad. En hederlig kladdkaka blev det. Så den är fotad och sitter och håller på och redigerar bilder, vet inte riktigt vilken/vilka jag ska använda än utan jag redigerar dom som blev bäst och sen väljer jag av dom. Ska skaffa fram recpetet så snart som möjligt och skriva in det på datorn också. Här är ett litet smakprov.


27 september

Nu har jag suttit en stund och skrivit ner ett recept som jag ska ha med i min bok. Jag har mejlat med tjejen som har skrivit ut recpetet och hon sa att det var helt okej att jag använde hennes recept. Så jag la in det i word, och skrev det som jag ville ha det. Jag mejlade det till mig själv för jag tror att jag ska lägga till några fler saker i det innan det är helt klart... Men det fixar jag hemma.

23 september

Idag har jag bara kollat igenom bilderna och redigerat. Inte mycket mer och säga om det, blev inte så många bra för ljuset var lite kasst men lyckades hitta någon som jag kan använda.

22 september

Kommer förmodligen inte kunna skirva när jag är helt klar så skriver nu.

Dom första cupcakesen är ute ur ugnen, det första projektet till mitt projekt börjar alltså bli klart. Ska snart vispa ihop toppingen och spritsa på den. Och sen självklart fota dom. Har inte riktigt bestämt än hur/var jag ska fota men får prova lite olika och se vad som blir bäst. Så hoppas jag att Lina gillar mina "små" födelsedagscupcakes!
 

19 september

Nu slänger vi den andra idén i soptunnan tycker jag..! Och det känns så himla skönt, hade verkligen noll inspiration till att fullfölja den idén…

Det började med att Julia tyckte att jag skulle göra en bok med cupcakes och göra det till mitt projektarbete och sen bjuda klassen på det jag bakat. Och ja, det blir väl något liknande. Jag tänkte göra en bok med mina favoritkakor, jag älskar fika och är världens största gottegris så detta passar nog mig. Denna idén känns 100 gånger bättre än den förra, har suttit och skrivit ber exempel på titlar, exempel på kakor och vad som ska finnas i boken osv… så ja, detta blir nog bra trots allt..!


17 september

Bilderna från stranden är inlagda på datorn och redigerade. Blev nöjd med de flesta av bilderna, får se om jag tar med alla eller om jag kastar bort några. Men känner mig ändå klar med det "kapitlet". Nu har jag i alla fall kommit igång och vi får se hur detta slutar. Planerar att fota till nästa "kapitel" i helgen.

16 september

Idag tog jag tummen ur och tog mig ner till stranden och fotade till vad som ska likna ett projektarbete. (Bilderna ovan är inte till projektarbetet utan tagna med mobilen) Ingen aning om bilderna blev bra då jag inte har lagt in dom på datorn än, får se sen hur det blir men kändes ändå rätt bra. Uppdaterar mer och längre när jag har lagt in bilderna.
 

12 september

Bläääää får en fet klump i magen när jag tänker på det där dumma projektarbetet... Hade ju världens bästa idé men det sket ju sig totalt. Nu har jag en idé som jag inte alls tycker om och det kommer bli så HIMLA dåligt. Och jag hittar ingen motivation till att fota bilderna. Inte alls. Men jag måste. "Måste"... Jag hatar det där ordet. Jag vill fota när jag vill och när jag har inspiration till det. Men jag SKA ta tag i det och göra det bästa jag kan och sluta lipa. Imorgon ska jag börja. Har försökt fota en gång men det blev halv bra. Vi får se hur det blir.

RSS 2.0